ПОДАТКОВИЙ КОДЕКС ПРИЙНЯТО.     ВЛАДА НЕ ПРИСЛУХАЛАСЬ ДО ПІДПРИЄМЦІВ.     ПІДПРИЄМЦІ МАЮТЬ НАМІР І ДАЛІ ЗАХИЩАТИ СВОЇ ІНТЕРЕСИ.  ГРОМАДСЬКІ ОБЄДНАННЯ - ПРЕДСТАВНИКИ  МАЛОГО ТА СЕРЕДНЬОГО БІЗНЕСУ  ПОПЕРЕДЖАЮТЬ  ВЛАДУ ПРО НЕДОПУСТИМІСТЬ ПРИЙНЯТТЯ ЗЕМЕЛЬНОГО, МІСТОБУДІВНОГО, ТРУДОВОГО, ЖИТЛОВОГО ТА ІНШИХ КОДЕКСІВ  БЕЗ НАЛЕЖНОГО ГРОМАДСЬКОГО ОБГОВОРЕННЯ.
выы

ІНФОРМАЦІЙНИЙ ВІСНИК

РЕКЛАМА

Авторизація


   
Забули пароль?
Реєстрація

РОЗСИЛКА НОВИН

НОВИНИ

ВГО "Ф О Р Т Е Ц Я"

СТИСЛО

КОРИСНІ ЛІНКИ






ЗВЕРНЕННЯ

Голові Верховної Ради України
Литвину В.М.
Голові Комітету з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства та регіональної політики
Рибак В.В.
Голові Комітету з питань промислової  і  регуляторної політики та підприємництва
Королевської Н.Ю.
Копія:   Голові Держкомпідприємництва  
Бродському М.Ю.


                            З В Е Р Н Е Н Н Я

    Шановний Володимиру Михайловичу, народні депутати!

      Учасники громадського обговорення  законопроектів  « Про регулювання містобудівної діяльності » та «Про саморегулювальні організації »  керівники професійних об’єднань, громадські експерти з питань будівництва та архітектури звертаються до Вас з наступним проханням:
1.    Не допустити прийняття у другому читанні законопроекту  "Про регулювання містобудівної діяльності" у зв’язку з грубими  порушеннями законодавства України, а саме:
-    Норм Ст.4, 5, 9 Закону «Про засади державної регуляторної політики  у сфері господарської діяльності»,  не дотриманням головних вимог Закону,  регуляторних процедур, а головне за відсутністю економічних розрахунків – АРВ, завдяки чому регуляторним органом  не було враховано наслідків негативного впливу Закону на різні суб’єкти господарювання, значного збільшення витрат держави на його впровадження та негативних наслідків для населення;
-    У назві  законопроекту не може  вживатись словосполучення «регулювання»  (може бути інша назва, наприклад:Упорядкування містобудівної діяльності, тощо), оскільки, таким чином автори законопроекту бажають вивести його з під поля дії Закону «Про засади державної регуляторної політики  у сфері господарської діяльності», а це не припустимо. Зазначений регуляторний акт  підготовлено  МРБ  з багато чисельними  порушеннями регуляторного законодавства України,  а тому не може бути ухвалено Верховною Радою України  без широкого громадського обговорення та усунення всіх порушень. Звертаємо на це увагу  Комітету питань промислової  і  регуляторної політики та підприємництва та профільного Комітету;
-    У випадку прийняття даний  Закон довготривалий час  не зможе  ефективно запрацювати, у зв’язку відсутністю реальних механізмів його впровадження, багато чисельними протиріччями ( розбіжностями ) з нормами  діючого законодавства. Наприклад: не прийнято Закон «Про саморегулювальні організації», не  використано  потенціал  цих об’єднань та сертифікованих  фахівців, а  це  найбільш  ефективний  механізм  спрощення  процедур  та  забезпечення  якості  у сфері будівництва;                                        
-    З прийняттям законопроекту будуть протизаконно обмежені права органів місцевого самоврядування, порушені Конституційні права територіальної громади, індивідуальних приватних забудовників, архітекторів та проектантів, що поряд зі збільшенням повноважень органів виконавчої влади, інспекторів  ДАБІ призведе до нового витка зловживань і соціальної напруги;
-    Прийняття  законопроекту призведе до збільшення витрат державного бюджету  у зв’язку зі  збільшенням матеріальних та фінансових витрат на його впровадження та підвищенням чисельності  органів  виконавчої та місцевої влади, інспекцій ДАБІ, що не враховано Бюджетним кодексом України» ;
-    Запровадження  нових не притаманних державним  органам влади та інспекцій ДАБІ функцій, необґрунтованих повноважень, не визначених діючим законодавством  каральних, дублюючих , додаткових управлінських та контролюючих функцій, створить  нові  бар’єри, корупційні схеми, збільшить свавілля влади, витрати  забудовників, вартість будівництва. Саме це  йде у розріз  з багатьма Законами  України, Постановами Уряду щодо скорочення дозвільних процедур, державних і галузевих програм  виходу з кризи, зменшення корупції  та рішеннями Президента України щодо скорочення  чисельності органів влади;
-    Спотворення  державного  технічного нагляду за будівництвом, що є головною функцією Державної архітектурно - будівельної інспекції ( ДАБІ), непомірне збільшення повноважень представників цього органу, які будуть перевищувати  статус  професійних експертів, а інколи  й самого суду, в той час, як їх професійний рівень  не  дозволить їм приймати  всебічно  виважені об’єктивні рішення, остаточно розв’яже  руки  архбудінспекторів  та спонукає  їх до не правомірного прийняття та виконання  власних рішень;
-    Крім цього існує  реальна  ймовірність започаткування  плановості  збільшення та збирання  штрафних санкцій, тобто, примушення  інспекцій ДАБІ  до накладання  великих штрафних санкцій ( наприклад: у випадку  не узаконювання старих приватних будівель), а це призведе до зловживань та соціального вибуху. Такий стан справ  в країні  де  не забезпечено дотримання Конституції та законодавства, обмежені можливості  населення та малого бізнесу  на захист прав  у судах, у такий спосіб будуть  узаконюватися  нові форми  «державного рекету», що  призведе до збільшення рейдерських  захоплень  майна, нових зловживань  на місцях. Все це жодним чином не  буде сприяти  покращенню  земельних відносин, поліпшенню якості будівництва, розвитку будівельної  галузі, яка  за таких умов не  зможе вийти з кризи.  

Висновок:
      За таких обставин, мета « революційного закону », як його назвала влада,  який на думку громадськості  є  не професійним  документом,  щодо скорочення та спрощення процедур отримання дозволів та погоджень в будівництві -  не може бути досягнута.
     Наслідки прийняття законопроекту для бізнесу та населення – негативні, а для  держави  будуть  пов'язані  зі значними витратами, які  ні є доцільними та не визначені  Бюджетним кодексом. А відтак, мета запровадження законопроекту  з правової точки  зору не виправдана  є відверто протекціоністською, такою що має ознаки  порушення  регуляторного, дозвільного та антимонопольного законодавства.
    Слід зазначити, що « автори» недолугого  законопроекту,  скопійованого у інших країн, до якого додано багато корупційних вигадок нашими « державними професіоналами», які  навіть, не спромоглися  врахувати  всіх негативних  наслідків і  багатьох  проблем, які безумовно  виникнуть  за відсутністю реальних механізмів  їх законодавчого та технічного врегулювання на місцях.  
    Розгляд  даного законопроекту має бути відкладено на тривалий час, до врегулювання законодавчих та технічних протиріч окремих його статей і розділів. Так, потребують повного або часткового виключення наступні розділи та положення статей, наприклад:  Розділ «Перехідні положення», зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення, змін до Земельного кодексу , зміни до Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності»,  Ст.41 «Державний архітектурно-будівельний контроль», тощо. Зазначимо, що повноваження  ДАБІ  законодавчо  достатньо визначені, з тих підстав, що цьому органу вже надано багатьох непритаманних йому повноважень ( наприклад: з ліцензування, надання дозволів), а тому  продовження  необґрунтованого, надмірного збільшення  їх функцій та повноважень, згідно цього Закону є  недоцільним, а при низькому професіоналізмі, може принести більше шкоди  країні  та галузі  ніж позитиву.  
     На думку професійних експертів,  потребують значних змін, доопрацювання та узгодження,  спірні та недоцільні регуляторні  та  технічно безглузді  питання, які стосується нижче зазначених статей законопроекту, а саме: Статей № 22, 23, 24, 26, 29, 30, 31, 36, 37, 38, 39, 40.
    Законопроект може бути подано Урядом  під іншою назвою, наприклад: законопроект « Про упорядкування окремих питань у сфері містобудування », який після оприлюднення розрахунку АРВ, широкого громадського обговорення ( протягом трьох місяців) і внесення необхідних змін, може бути передано на розгляд  профільного та інших комітетів Верховної  ради  для підготовки  до першого читання  з наступним прийняттям  тільки  після  ухвали  законопроекту «Про саморегулювальні організації».

2.    Щодо законопроекту «Про саморегулювальні організації», якого рекомендовано Комітетом ВРУ з питань промислової, регуляторної політики і підприємництва, учасники  громадського обговорення зазначають наступне:
-    зазначений законопроект  є рамковий , який  не дозволить побудувати ефективну систему саморегулювання окремих  видів діяльності ( наприклад: у сфері архітектури, проектування та будівництва), не забезпечить достатнього  правового поля,  механізмів  для створення  інституту  громадського  професійного  та  ринкового  регулювання;
-    за нашими  оцінками можна зробити висновок, що інститут саморегуляції  не зможе ефективно працюватиме по запропонованій моделі. В даному законопроекті спотворена сама концепція саморегулювання. У випадку  ухвалення  цього Закону в даному вигляді «саморегулювання» працювати не буде, оскільки, цей  документ не призначений  для практичного застосування. Описана в ньому модель не життєздатна, корупційна та згубна для економіки країни .

   На підставі вище викладеного, просимо врахувати надані громадськими об’єднаннями зауваження  по законопроекту  «Про саморегулювальні організації» і не ухвалювати Закон у такому вигляді, оскільки, відсутність у ньому концептуальних основ  саморегулювання,  поряд з небажанням  влади  щодо реального передання окремих функцій  державних органів саморегульованим організаціям, сертифікованим спеціалістам, не дасть реальної  можливості запрацювати Закону, а тому, прийняття  його буде правомірним  лише після внесення всіх необхідних змін  під час інших читань.

     З повагою та дорученням учасників громадських обговорень, що  відбулися - 04.01.2011 р.             у м. Києві:   





Президент КРЦ «Ділова ініціатива»,
Голова Комітету з питань архітектури, будівництва
і землевідведення Асамблеї малого та середнього бізнесу:                              / Коломієць Л.Г./
 
 
Закрыть [X]

Имя, фамилия*

Наименования товаров*

Контактный телефон

Контактный email*

Адрес доставки:*

Валюта оплаты:

Дополнительная информация к заявке

* Помечены поля, которые необходимо заполнить
Закрыть [X]

Имя, фамилия*

Наименования товаров*

Контактный телефон

Контактный email*

Адрес доставки:*

Валюта оплаты:

Номер кошелька WebMoney ,с которого будет произведена оплата*

Дополнительная информация к заявке

* Помечены поля, которые необходимо заполнить